måndag 27 augusti 2012

Vård av barn?




Emma:

Alva fick vara hemma idag för säkerhets skull, man vill ju inte skicka iväg en sjuk unge för tidigt till förskolan. Alva svarade med att vara vildare än någonsin. Så fort moderns energi började tryta satte illbattingen igång att göra bus och otyg. Sånt som lilla Alva mycket väl vet att hon inte får göra. Om jag tog en paus från löpningen runt lägenhet hörde man genast hur fröken drog igång spisen ute i köket. Orkade jag inte stå på den fyrtio grader varma balkongen när Alva tyckte det satte hon genast igång att vandalisera blomkrukorna som står därute. Eller så kastade hon i diverse föremål i hundarnas vattenskål. Eller tömde ut mitt vattenglas över hela soffbordet. Eller så gjorde hon helt enkelt något annat som hon vet att hon inte får göra. Det har med andra ord varit fullt ös här hemma. Tur att ungen sover en och en halv timme mitt på dagen, så att stackars mamman kan få lite andrum. Tur också att jag hade en så pass bra dag att jag någorlunda orkade med en unge som gick i hundrafyrtio.

Imorgon blir det förskola minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar