söndag 26 augusti 2012

V. 17 +2






Emma:
Alva är fortfarande förkyld. Hon är feberfri på förmiddagarna men blir lite småfebrig på eftermiddagen. Näsan är helt tjock på henne och nässprayet hjälper föga. Ändå är hon fortfarande vid gott mod, leker och busar och är så där sprudlande underbar som bara min lilla Alva kan vara. Dessvärre vaknar hon nästan en gång i timmen på kvällen tack vare hosta och snor, så det blir mycket spring.

Idag är vi i v. 17 +2. Tiden går fantastiskt fort och det är tur att det finns gravid-appar till telefonen, annars hade varken Bengt eller jag kommit ihåg hur långt graviditeten gått. Bara att gå in på appen och kika. Snart är det dags för rutinultraljud och sen kör det igång med lite tätare barnmorskebesök. Jag har känt bebisen sparka lite, den brukar protestera lite när jag sätter mig framåtlutad. Det är trevligt att få känna lite positivt i en graviditet också, inte bara illamående och foglossning. Det blir mer verkligt på något sätt. Illamåendet går upp och ner, jag måste fortfarande äta ofta för att hålla det i schack, men över lag känns det som om tillfriskningskurvan är uppåtgående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar