fredag 17 augusti 2012

Det är finfredag!

Emma:

Det bästa med att semestern tar slut är att man får tillbaka den där fantastiska helgen som under sommaren suddats ut och blivit en helt vanlig dag. Det är faktiskt inte helt fel med vardagsliv och rutiner (sa hon som har två veckor kvar). Nåväl, helgen inleds av den fantastiska finfredagen, och dagen till ära städas lägenheten och jag och Alva tar på oss lite finare kläder. Ikväll ska vi på födelsedagsmiddag, och det är inte helt fel göromål en fredagskväll.

Jag ogillar dock starkt värmen idag. Den är helt oduglig. Jag fixar den inte för fem öre. Igår när jag var ute och rörde mig i värmen spydde jag med en gång när jag kom hem. Tur att jag inte behöver stå ut så länge till innan kylan är här... Och innan vi vet ordet av är sommaren här igen och då tänker jag minsann inte vara gravid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar