måndag 13 augusti 2012

En till har blivit till !!!


Bengt:

Så var vi tillbaks igen efter ett skönt sommarlov.
Ett sommarlov kan vara på många olika sätt. Det kan vara avslappnande, rogivande, hektiskt, varmt, kallt, soligt, regnigt… ja, ja. Ni fattar grejen…
Mitt sommarlov går inte beskriva. Det har varit allt och lite till. Jag tänkte lite på det igår. 

Mitt sommarlov har varit helt fantastiskt. Visst har det varit lite kaotiskt stundtals, men överlag fantastiskt.
Det blev inte alls så som vi hade planerat vårt första sommarlov tillsammans. Jag har jobbat varje sommar sedan jag var 17år om jag minns rätt, men denna sommar skulle vi båda vara lediga och bara göra roliga saker tillsammans.
Men så blev det inte…

Vår blogg lever nu upp till sitt namn igen. En till har blivit till, och frodas just nu i Emmas mage. Vi är gravida. Hur nu jag kan vara gravid? Men man säger visst så…
Emma åkte på hyperemesisen igen. Ni vet den där kräksjukan som gör att hon kräks typ en gång i halvtimmen/timmen. De senaste typ 3veckorna har dock varit lite bättre, men jag vill inte jinxa det hela.

Så hur kan då sommaren ha varit så fantastisk? Jo, jag och Alva har kommit mycket närmare varandra. Vi har spenderat mycket tid tillsammans och det känns helt underbart. Ändock kan jag inte sluta känna som att jag spenderat för lite tid tillsammans med henne. Och nu har jag börjat jobba igen, och Alva ska snart tillbaka till dagis (läs förskola).

Jag kan inte skriva allting vi gjort i sommar, så jag bjuder på lite bilder istället…

Busat i timmar med kattungarna

Ringer till mormor...

Varit på bröllop i Stockholm...

... och ridit på hästen i Finland.

På husspaning...

Efter att ha hoppat på alla stenarna så behöver även Alva ta en paus.

Mor och dotter på färjan till Öland.

Dags för fotbollsmatch. Observera att dottern har Zlatans uppvärmningströja på sig. (Tack Tuge!)

Ätit Yoggi med hela kroppen...

Byggt med klossar... Vilket geni!!!

Och somnat i soffan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar