söndag 10 mars 2013

Träning

Bengt:
Så, då var man igång. Har börjat träna. Farbror doktorn ordinerade mig träning, och jag fick ett recept på det samma. Vilket skämt! Jag trodde det var seriösa grejer det där med träning på recept, men det jag fick kändes inte seriöst alls.



Dock berättade min kära sambo att det finns statistik att de som fått ett sådant här recept faktiskt börjar träna. Och jag är en av dem...

Jag gav mig ut igår för första gången på kanske 5år. Det blev en nätt runda på 5km strax under 24min.



Detta var inte alls vad jag hoppats på. Jag hade hoppats komma runt på under 22min. Men man får väl inte vara kräsen. Mitt mål är milen under 45min innan maj är slut.

Men den där underbara känslan
av att vara ute och springa infann sig aldrig. Efter 1km fick jag ont i halsen. 2km fick jag ont i resten av kroppen.
Idag är benhinnorna helt förstörda och imorgon kommer träningsvärken. Det vet jag...

Anledningen till starten av träning? Kulmagen som kom i samband med Olles födelse. Ser ut som om jag vore 2månader gravid ungefär...

Men man ska ju blanda nytta med nöje säger de. Så idag blir det IKEA. Hurra!!! Eller???


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar