söndag 10 mars 2013

Blomsterlandet




Emma:

I skrivande stund har Olle sovit i fyra timmar utan äta. Synd att det inte kan hända på natten... Han var vaken fyra timmar i sträck i förmiddags, sedan dess har han mest bara sovit. Knappt ätit alls. Det tar han väl igen nu inatt antar jag.

Idag har vi varit och handlat växter på Blomsterlandet. Det tog en evighet, för Alva skulle bara titta på fiskarna eller sitta på hästen. Vi kom hem med några växter i alla fall, vilket är välbehövligt för de bara dör för mig. Jag begriper inte varför, jag har aldrig haft några problem med att hålla växter vid liv förut. Jag skyller på luften i lägenheten, men troligast är nog att jag inte lägger så mycket energi på krukväxterna längre. Finns liksom inte tid till att stå och snacka skit med dem... Nu hoppas vi på bättre tider, jag ska försöka komma ihåg att vattna dem den hör gången!

Vi kom även hem med några kritor till Alva. Hon målade en katt, den lilla konstnären...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar