onsdag 6 mars 2013

I feberns spår...




Emma:

Igår var Alva feberfri. Idag är vi tillbaka på ruta ett igen. Hon har en hemsk hosta som väcker henne på nätterna och idag slog febern ut henne totalt. Nästan hela dagen har hon legat under en hög av filtar och sovit i soffan. Vaken tid vill hon tillbringa i någons famn. Det är inte roligt att se henne så här. Olle och jag har i alla fall blivit bättre, Olle har inte hostat på hela dagen vilket känns skönt. Pappan försöker ta över min titel som familjens übermenschen. Dessvärre känner jag mig ganska hotad eftersom jag blivit smittad av de tre senaste förkylningarna medan han har klarat sig. Imponerande!

Imorgon ska jag vara ensam med båda ungarna, vilket är något påfrestande när en 2,5-åring bara vill bli buren hela tiden. Dessutom kör våra barn med mottot: gråter en så gråter alla. Halvkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar