lördag 23 mars 2013

Förmiddag

Bengt:
Lördagsförmiddagen har börjat bra. Alva vaknade vid 6.15. Klockan 6.20 ville hon ha min telefon, vilket hon fick, och 6.29 vaknade jag igen av att hon ville gå upp.
Några timmars morgonmys med skratt-Olle (se filmen i förra inlägget) för att sedan ta på oss alla lager med kläder för att gå ut och gunga.
Pappan valde dagens outfit på barnen där Olle fick en liten retro-style.




Dottern fick en mer stilfull outfit med svart långärmad top, rosa byxor och blåa spring-strumpor. Hon valde själv...
Kläder på och Alvas "Challa" under armen började vi vår promenad mot Ängös lekpark. Jag stannade till halvvägs för att ta ett kort.




När vi kom fram till lekparken upptäckte jag att Challa var borta. Bara då snällt att gå tillbaks till dit där detta kortet var taget, då jag såg att Alva höll i Challa här.
Inte ett spår av mjukishunden... Vi gick tillbaks till lekparken och härjade loss där ett slag, innan vi knatade hemåt.
Och där på ett staket hade Challa hoppat upp och fastnat mellan 2 spjälor. Alva blev minst sagt mycket nöjd och fadren likaså.
Olle sov hela tiden...
Nu har vi ätit lunch, sovit och badat och klockan är bara 15. Undrar vad eftermiddagen har att bjuda på? Kanske blir det en tur till Alvas och Olles mormors och morfars stuga?
Det var ju flera timmar sen hon gungade senast...




- Posted using BlogPress from my iPhone




Och så blev det...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar