måndag 18 mars 2013

Alva, bihanget och jag







Emma:

Alva och jag har haft en hemmadag idag. Hon grät när hon fick veta att hon inte skulle gå till förskolan, men jag tror hon har haft det ganska roligt idag ändå. Vi åt pannkakor till lunch, målade i hennes Bamse-målarbok och lekte en stund i lekparken. Dessutom klippte jag hennes hår lite. Lillfröken har ju begåvats med en mycket hög panna, vilket i sig tyder på hög intelligens, men kan vara något estetiskt missgynnande. Därför försökte jag fixa till någon slags coam-over-lugg. Det ser ju inte värre ut än innan, men vet i tusan om det blev bättre heller. Det enda hårklippninge tycktes resultera i var Alvas nyfunna kunskap om vad man kan göra med en sax och höll på att klippa av håret både på mig och henne. Superkul.

Olle är mest ett bihang. Han är så snäll och anpassningsbar, och får hänga med på systers upptåg vare sig han vill eller inte. Han har börjat le alldeles fantastiskt mycket åt oss allihop, det är så härligt. Och han är jättestark i nacken. Livet som tvåbarnsförälder leker, det är hur mysigt som helst, mestadels!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar