torsdag 21 mars 2013

Alva hela dagen




Emma:

Alva är i en sån enorm utvecklingsperiod just nu. Hon börjar ta för sig mer på förskolan, berätta förtroligheter för andra människor på Maxi - som att pappa tycker om öl - och hennes ordförråd blir bara större och större för varje dag. Lite för stort, kanske. Igår när hon hjälpte mig skruva ihop bänken vi köpte på Ikea skrek hon argt "Jag kan inte! FAN!". Oooops. I rest my case, jag säger nämligen, de fantastiskt ytterst få gånger jag låter sådana ord flyga över mina läppar, fa-an och inte fan. Garanterat något från förskolan. Eller faderen.

Nåväl, vi kan stänga av TV:n på kvällarna och bara sitta och prata om sånt Alva har gjort och sagt. Fascinerande, att en sån liten kan roa så mycket.

Imorgon är det förresten stängningsdag på förskolan, i kombination med att jag har mjölkstockning och feber. Trevligt. Vi får väl göra det bästa vi kan av dagen... Förhoppningsvis försvinner febern lika fort som den kom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar