onsdag 7 augusti 2013

Sommarsummering

Emma:

Jodå, bloggen har blivit minst sagt eftersatt nu under semestertider. Det har ju varit så soligt och varmt, vi har gjort allt och lite till. Vi har däremot INTE suttit och softat, dagarna då vi inte gjort någonting kan räknas på en hand... Är vi utvilade? Svårt att svara på, med tanke på att man lider av ständig sömnbrist ändå tack vare små-vägra-sova-hela-natten-barn, men jag törs nog säga att vi har kopplat av och kopplat bort den grå vardagen. Så pass att jag börjar längta efter tråkiga rutiner, en uppstyrd, välplanerad schematiskt lagd vardag med få utrymmen för impulsivitet.

Sommaren har präglats av strand, bad, Ölandsloppisar och Skåneresa med slotts- och kyrkobesök så det står härliga till. Alva har blivit blöjfri (ej nattetid, dock), lärt sig somna själv och fått en låtsaskompis. Olle kan sitta själv, lyfta magen från golvet, förflytta sig genom att rulla och åla, förflytta saker från ena handen till den andra samt äta riktig mat.

Tiden går alldeles för fort, men jag är övertygad om att den kommer bromsas upp så snart Bengt börjar jobba. För min del ska jag försöka ta tag i skolan och börja göra klart så mycket som möjligt innan start. I höst ska jag nämligen plugga 200%...

Här kommer lite bilder från vår fantastiska sommar!




midsommar



Badtjej



Kollotjej



Gladkille



Möllstorp



Bästa vänner



Trött tjej vid Kattrumpan



Raukarna på Öland











Första Skånetrippen



Trolle-Ljungby



Yngsjö havsbad



Baskemölla





Tältmys


Co-driver med pappans glasögon



Kvällsmys



Skånetripp nummer 2, Bäckaskogs slott









Sista anhalten på resan var vackraste Nybrostrand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar