tisdag 15 oktober 2013

Veckovill







Emma:

Med studiedagar hit och dit blir man lite veckovill. Det är dock alltid trevligt att tro att det är måndag för att inse att det är tisdag. Tisdagar och torsdagar är väldigt roliga dagar, för då får jag åka till Växjö och ha seminarium med mina kursare från masterprogrammet! Igår tackade jag faktiskt dessutom nej till ett gymnasielärarjobb... Inte för att de växer på träd precis, men det var tillträde i november, och jag fixar inte att jobba 100% samtidigt som jag läser 200%. Någon måtta får det vara! Lite tid till barnen vill man ju ha!!

Olle är fortfarande rejält förkyld även om febern gick ner. Han kräks nästan varje måltid av allt slem, så han får inte i sig så mycket. Alvas förkylning blev feberfri i alla fall, Bengt har klarat sig och själv blev jag bara lite snorig. Det kan man leva med! Jag bävar nog mest inför nästa runda maginfluensa, den kan vi klara oss utan. Usch!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar