torsdag 17 oktober 2013

Sista dagen!





Emma:

Imorgon är sista dagen på min VFU. Äntligen! Eller typ sista, ska jag erkänna - jag ska ju dit lite nästa vecka och rätta prov och kolla på elevredovisningar... Och naturligtvis har jag tusen andra saker att göra i skolan. Huvudsaken är att jag får träffa mina barn lite mer, det är alldeles för jobbigt att vara borta från dem så här mycket.

Olle har avslutat sin febersvit med prickar, så förmodligen är det tredagarsfeber han har haft. Han är i alla fall mycket gladare nu och håller för fullt upp att öva sina färdigheter i att klättra. Han har börjat resa sig mot oss, alldeles utan hjälp, och blir jättenöjd med sig själv när han lyckas. Snart klättrar han nog på möblerna här hemma...

Alva småtrotsar lite fortfarande, men annars är hon så glad och mysig. Det är så härligt nu när hon kan berätta om sina känslor och vad hon tänker på. Idag berättade hon att hon bjudit sin kompis Olle från förskolan till sitt födelsedagskalas. Lilla sötnosen! Det var nästan så att jag ett tag övervägde att faktiskt bjuda in honom... Nästan.

I övrigt vill hon ha en grön tårta med hallon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar