onsdag 17 april 2013

Sviter av sprutan




Emma:

Olle fick massor av feber igår på kvällen, efter vaccinet. Han som annars är nöjd med livet så länge han inte är trött, hungrig eller har ont i magen, kunde sätta igång och gallskrika för ingenting. Det gjorde väl ont, kanske var det lite otäckt också. Det tyckte jag i alla fall. Jag svimmade inte, fastän jag tittade på när Olle fick första sprutan, men jag tror jag fick allvarliga psykiska men av det. Det känns som om bilden av den där långa, stora nålen som sticks in i Olles tjocka mjuka babylår har etsat sig fast på min näthinna. Stackars, stackars lilla Olle. Och lite stackars mig också...

Alva har dessutom börjat sova väldigt oroligt. Hon är liten och ledsen på nätterna, kanske drömmer hon otäckt. Om onda otäcka jättesprutor kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar