tisdag 23 april 2013

Namnfest, strumpor och bokhylla




Emma:

Idag var Alva, Olle och jag och köpte kort till Olles namnfest. Det blir nog bra tror jag, roligt att göra! Datumet är satt till den 29:e juni - så boka in det i kalendern, inbjudan kommer via snailmail så snart jag är klar med dem.

Annars kom vi bara hem med fem par strumpor till Olle. Det är magiskt med babystrumpor nämligen, för det försvinner alltid bara en ur varje par. Aldrig två ur samma par, utan alltid en av varje. Alva ville inte ha något. Jag hittade en jättesöt klänning i hennes storlek på rea, men den var ful tyckte Alva och ville istället ha en klänning som nästan identisk med den jag föreslog fast annan modell. Och inte på rea förstås. Sen ville jag köpa en solhatt till henne, men hon tyckte alla var fula och skulle istället köpa keps, vilket jag inte gick med på. Någon måtta får det vara!

Det blev inget balkongfix som jag tänkt mig, vi kom hem sent och Bengt var iväg till Ronneby för att hämta hem hyllan vi hittade på blocket. Nu har vi alltså en hel vägg med böcker. Eller, snart i alla fall, just nu är det kaos i matsalen. Imorgon kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar