måndag 15 oktober 2012

v. 24 +3




Emma:

Det kan väl vara lite roligt, för egen del, att jämföra SF-mått och dylikt med förra graviditeten. Vi har ju varit hos barnmorskan idag och lyssnat på lillebrors hjärta. Det slog fint, och lillebror hade cirkus därinne i magen. Han sparkade åt alla håll och kanter och lyckades sparka till dopplern flera gånger när barnmorskan skulle lyssna på hjärtat. Jag tror faktiskt han siktade på den.

V.25, Lillebror (Alva inom parentes)
SF: 24 (24)
Järnvärde: 118 (122)
Hjärtljud: 145 < (160<) 


I övrigt mår jag bra. Jag äter mediciner fortfarande mot illamåendet, fastän läkaren jag träffade sist tyckte jag skulle trappa ned. Men det går inte. Utan mediciner kräks jag fortfarande. Jag går dock upp i vikt så det förslår fortfarande, fastän jag äter mindre och rör mig mer nu för tiden. Fast viktökningskurvan har planat ut lite, så jag får nöja mig med det... Järnvärdet är lågt, men inte alarmerande, så nu blir det blutsaft (woohooo). Förhoppningsvis kan jag klara mig utan järntabletter i alla fall, det är huvudsaken tycker jag.

Alva mår bra. Hon trivs bättre och bättre på förskolan och tycker det är jätteroligt att gå dit på morgonen. Det är skönt! Mest utvecklas hennes tal just nu, hon har börjat säga "jag" om sig själv och hon får till avancerade fyraordsmeningar. Just  nu verkar hon fundera mycket över vad det betyder att man jobbar, och varje morgon går hon noga igenom "pappa jobba, mamma jobba, Alva skola". Ibland låtsas hon att hon ska gå och jobba, hänger en väska på axeln och går runt och säger hejdå till allt och alla här hemma. I lördags, när det var gymnasiemässa, tog jag med henne till CIS för att hon skulle få se hur det såg ut på pappas jobb. Sen gick vi ner till Nilssons och tittade hur det såg ut på Johannas jobb. Det var mest bara roligt, tyckte Alva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar