lördag 4 maj 2013

Vi har det bra!







Emma:

Nu är tågbiljetterna till Karlstad bokade, och på torsdag kommer vi förhoppningsvis iväg till Astrid Lindgrens värld. Det är så roligt att man kan berätta för Alva vad man ska göra framöver, numera har Alva lite större tidsbegrepp och förstår att fredag och idag inte behöver vara samma dag. Lite ledigt blir det ändå, fastän råmanuset till uppsatsen ska vara inne på fredag. Jag är halvvägs. Väntar på en massa böcker beställda från olika bibliotek...

Olle är helt fantastisk! Han är pigg och glad, nöjer sig ofta med att sitta och iaktta. Han somnar i sin spjälsäng utan hjälp på dagarna, och finner sig i att sova i vagnen när vi går en tur på stan eller en promenad. Hade han inte varit så fantastisk hade jag aldrig kunnat plugga samtidigt. Men jag ser fram emot sommaren: då ska jag vara föräldraledig och njuta av mina barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar