torsdag 7 juni 2012

Sommarlov, dag fyra







Emma:

...eller vad det nu ska föreställa för slags lov. Sommaren känns långt bort...

Alva har börjat förstå mer och mer. I morse när jag satt och matade hennes docka med smörgås tittade hon skeptiskt på mig och skakade på huvudet. Och i förmiddags på väg hem från lekparken somnade hon i vagnen. När hon vaknade upp 75 minuter senare i sängen ropade hon på mig, och när jag kom för att hämta henne förklarade hon för mig "ava somna". Sen pekade hon där hon legat och sovit. Fantastiskt sött.

Annars har vi inte hunnit med så mycket idag. Johanna och Charlie var förbi en sväng och fikade lite, utöver det har vi bara gjort tråkiga grejer som att tvätta och plocka lite här hemma. Förhoppningsvis kommer jag kunna sätta ungen framför Pippi och hinna med en vända med dammsugaren imorgon, för det är inte lätt att städa med en unge i bakhasorna. Alva ser ju gärna till att man går back på städningen, och att ju mer man hinner städa desto mer finns det att städa. Helt logiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar