söndag 3 juni 2012

Hemma bäst?

Emma:

När vi stannade bilen utanför lägenhet och jag sa "Nu är vi hemma" protesterade Alva med ett "Näää-ää". Alva tycker inte det är roligt att vara hemma. Hon tycker bara det är roligt att gunga, gå i trappor och titta på Mamma Mu. Det är också vad hon har gjort den här helgen. Jag undrar jag om barnet kommer få bestående men av att ha gungat för mycket? Sjunga! begär hon när hon sitter där i gungan, gärna tillsammans med kanin eller bollen. Vad ska vi sjunga då? frågar man. Pippi! svarar hon då, och sen diggar hon så att hon håller på att trilla ur gungan när man sjunger. Det är tur att grannarna inte bor alltför nära...
Jag har för övrigt ett öga rött, om det är någon som undrar vad som höll mig vaken inatt. Och då snackar jag inte boken, utan ett fysiskt rödsprängt högeröga som föranletts av en välriktad nattlig spark av dottern föregående natt. Ett dygn senare vaknar jag av att jag håller på att dö av smärtor i ögat, och kunde definitivt inte sova eftersom ena ögat spottade floder med tårar så fort jag blundade. Jag ser fortfarande inte riktigt klok ut med med röda öga, det ser ut som om halva jag varit på världens fest under helgen varpå ena halvan av mig glömt bort att sova.

Eftersom jag nu har skrivit en halv uppsats om mitt högeröga orkar jag inte blogga om allt vi gjort i helgen. Lägger ut lite bilder i stället, på allt Bengt gjort i alla fall. Min bekämpning av bakterier, smuts och damm inne i stugan är linsom inte lika påtaglig. Och hur kul är det att se? Före-bild: Här är insidan av ett skåp med porslin som inte diskats på ett tag fast det syns inte riktigt, som står på en hylla som förmodligen inte torkats av på ett tag, fast det ser man inte det heller. Efter: nu har hyllan skrubbats och porslinets har ställts tillbaka på ungefär samma plats. Ta-daaa!!

Nåväl, var så goda:









































1 kommentar: