lördag 10 juli 2010

Kick it!!!


Bengt:

Det sparkar och slåss ordentligt i Emmas mage. En morgonpigg rackare verkar det va.
Jag frågar titt som tätt om det gör ont, men det verkar det inte göra.
Jag kan ännu inte känna någonting utanpå magen. Jag försöker och försöker, men känner bara min egen puls i handen.
Det är lite tråkigt faktiskt. Jag vill också känna...
Jag försöker prata med bebben lite då och då. När man läser om graviditeten så säger de att man ska försöka introducera musik i ett tidigt stadie. OK, men vems? Emmas antar jag. Min musikstil gillas inte riktigt av den blivande modern.
Får försöka spela den när hon sover...

Idag ska jag vara toastmaster på mina vänner Petter och Hannas bröllop.
Det är en himla tur att Soppan (Christian Adenås) också ska toasta.
Han har verkligen kämpat med förberedelser inför denna fantastiska dag.
Jag har jättedåligt samvete för att jag inte hjälpt honom tillräckligt...

1 kommentar:

  1. Det är en häftig känsla att känna när det rör sig inne i magen. Vi har inte långt kvar nu och ibland rör det sig väldigt mycket inne i magen. Känns som att lillen försöker lägga sig i en bättre position. När jag känner på magen känns det som en liten stöt mot handen. Lycka till med toasten :)

    SvaraRadera